Followers

16 April 2012

kawalDIRIperbaikiJIWA :3

assalamualaikum :3

entah apa yang hendak dipaparkan, dibincangkan dan diolahkan. hurmm, hati tak secerah suria sebab seharian mendung sentiasa. huhuhu. bersabarlah hati, mungkin masanya belum tiba . andai ini takdirnya, ubahlah persepsi diri bagi mengabadikan naluri suci yang murni.

tak boleh menduga, tak boleh sengaja dan akan tiba tiba mengundang air mata. ikhlas dari hati bukan palsu semata . entah, tiba tiba hati tak sedap pulak bila topik tak kena. mulalah monyok tak bertempat. aduhh sahabat, janganlah kau tekankan ISTILAH itu sebab aq tak berupaya dan TIADA JAWAPANNYA.

megahnya bercerita tak lihat kiri kanan. tak ingat perasaan dan TAK INGAT TUHAN ! aq mendengar mendengar sebab aq hanya seorang bukan berpasangan. tapi aq pernah dapat 1 istilah ini :

'orang yang kuat riak BANGGA itu akan selalu berada DIBAWAH. kerna sedaya upaya MEMAPARKAN kelebihan yang tak GEBANG mana pun' 

hihihihi.

kelakarlah ada kawan sebegitu. :3 tapi tak pernah aq kisah pun sebab aq sentiasa berdoa yang akan ada perubahan kelak. tapi cuma aq terkilan, diperlekehkan tanpa rasa berdosanya. pada mereka yang tak sudah sudah megah yang tak sedar pada rupa, serius aq bukan menilai, cuba menyampaikan mesej segelintir yang aq kurang senang dengan cara sebegitu. mungkin itu tabiatnya. itu wa tak tahu. hehehe

ada yang menumpang populariti. yang bukan kawan, tak pernah kenal langsung pun mengaku RAPAT bak gah ! haha. serius kelakar. cerita kehebatan kawan yang tak seberapa atas dasar kawan itu popular . whatever ~~

lebih memeranjatkan. ada juga yang tak boleh kalah dengan barangan milikan. kononnya harta itu tiada CIPLAKNYA. ahaha. setiap dilahirkan, jika DIIZINKAN ALLAH, ada kembarnya. inikan barang, gebang bila ada limited edition-nya. adoi adoi. ya, kau HEBAT. memiliki tanpa ada kerah tenaganya yang berbanding lain yang paling susah dapatkannya.

belajarlah sahabat. hipokrit itu tak BERDOSA mungkin tapi RIAK itu ada akibatnya. ALLAH sentiasa memerhati dan dengan mudah kuasa-NYA segalanya boleh DITARIK SERTA-MERTA. berpada bila berkata ya. =='

aq tak sempurna. tak lengkap dengan segala dan TAK SEHEBAT mana. insyaALLAH, cuba mencari yang terbaik. tak semestinya aq kata ini tak menasihati diri tapi insyaALLAH akan sentiasa mengingatkan pada diri, kawan dan teman. :3

sayangiKAWANsepertiMANAandaMENGHAGAINYA.

13 April 2012

kemanisan kenangan :)

assalamualaikum.

dah tepat pukul 2 pagi :) dah ngantuk tapi gagahkan jari untuk update status dekat belog. :) huhu, final dah makin dekat dan makin berdebar. entah apa yang aq ready pun masih tak tahu. risau, kelu, resah. gembira semua rasa. yelah, sem hadapan mula lah latihan industri yang diwajibkan bagi pelajar jabatan perdagangan seperti aq. apalah yang akan jadi.

final ? sem nie mudah, hanya 3 subjek tapi hakikatnya. ya ALLAH, susahnya memang tak terkata. costing ohh costing ! bila lah aq nak mahir dalam math nie. huhu. maaf puan selama ini slalu buat tahi mata dalam kelas. tadi pun dah tercungap cungap jawab test. tak tahulah apa keputusannya :)

semua okeyy tapi semau kembali sedia kala. aq akan mencari pengganti sebagai pelapis dan berakhirnya empayar 'feudalisme' aq . hahaha :D

2 hari berturut turut enjoyy dinner. alhamdulillah akhirnya berjaya jugak. tahniah pada nora dan jannah :)


dah macam teacher kan :D back to school guys :)


happening you :D ily'asm :)


smile :) with akak emy and jannah
in dinner JPP -coperate and elegent


makan time :) 

serius time nie happening habis :) huhuhu, i'm gonna miss you all .:)
to all candidates gudluck :)
dah blur blur lepas wat assignment.

wassalam

19 March 2012

istimewanya setelah 5 tahun menanti :)

hari niee aq dalam sejarah, aq terserempak dgn dia.
dia masih kenal aq, kenal raut wajahku...
YA ALLAH.... adakah ini pertanda ?
yg kami boleh tetap bersahabat ?
memang SUMPAH hati ini tercari-cari dia dari pagi.
sebab aq tahu esok adalah hari bersejarah dia.
mengalir jua air mata ini....
tahniah khairul, yati disini lagii, doakan saya jugak yep...
rindunya dekat awk tak terkata...
ALHAMDULILLAH 
hari ini memang paling istimewanya :)

11 March 2012

masa lengang :3



assalamualaikum :)

dinginnya angin malam ini sebab harii hujan . hahahaha. bosan tak tahu nak buat ape. walaupun assignment bertenggek. nota berlambak tak update. present yg tatawu nak bincang apa. aduhhh, apa mau bikin ? huhuhu. aq  malas nak ulang alik dengan plug aq yang asyik rosak. haishh !

dah bosan, entah ape kejer merepek aq buat . hahahaha. main mesej, klik sane, klik sini :) hati senang. heehehehe.

sekarang dah pakai c3 . hebat! tak pandai sungguh aq ncet banyak button nie. lepas tuu ade player pulak. langsung tak pernah adelah kann. hahaha, redah jepp, rezeki tuuu. mekaseh ANGSIZA . syg awk ketat ketat :)

esok kelas start lambat, landing lah dulu. hujung minggu nie ade kursus fesi pulakk. alahaiii :( malas lah sebenarnyaaa. hahaha.

ummm, marilah iron baju :) hehe

06 March 2012

talking to the moon ♥


assalamualaikum :)

dah tengah tengah malam niee tak tahu nak buat apa. bangun, layan roomate aq dgn presentation origami dia and then solat. studyy ? takde mood pulak.. petang tadi dah perkena nasi lemak, terus tumbang ! hahaha. parah parah.

and sekarang, dah kunyah kunyah, ingat nak layan smuff tapi boring pulak. sebab mood cintan dah kembali. entahlaa. tapi almahdulillah, sedikit demi sedikit aq dah cuba kawal diri, kawal minda dan cuba tenangkan jiwa. tapi perasaan sedih tu tetap ada... sebab peluang untukku masih tiada.

hari hari aq harap, mohon pada ALLAH seorang adam peneman HAYATKU. tapi masih lagi begitu. sedihnyaaa. hidup keseorangan. sepinya tiada teman. tiada tempat luahan dan gurauan yg hanya mampu ku balas dengan senyuman.

memang sia sia aq menanti dia. memang sia sia aq setia. dan memang kacau semuanya bila kau pergi begitu saja. pilunyaaaa.... mohon YA ALLAH, aq mahu jadi insan terpilih itu. menjadi insan mendapat kemanisan kehidupan dunia dan AKHIRAT-MU. jujur sedihya hatiii.....

silap sekali, berulang lagi. terus berlarutan sehingga aq khayal dengan asyiknya. sehingga DUNIA yang menjadi keutamanya. dan sehingga kini dan akhirnya baru aq terasa sesalnya. kau adalah punca dan aq galakannya ! bodohlah diri kalau menganggap tiba-tiba goyangnya masakan tiada anginnya...

sedar tak sedar aq makin terlajak, terlajak menyayangi orang yang TAK SEPATUTNYA ! hah, tipulah aq katakan yang sekelumit kasih tuu takda. dah nama pun berkongsi jiwa, mesti ada sentuhan asmaranya. tapi sudahnya, hubungan tergantung, dan ku relakan jalanmu...

Pergi saja cintamu pergi
Bilang saja pada semua
Biar semua tahu adanya
Diri ku kini sendiri



tapi ada yang aq sedih sedih sekali.. pasangan yang diberi peluang, korang melepaskan. serius kadang kadang aq bengang dengan segelintir umat yang tak reti nak hargai pasangan ! ''ada jodoh tak kemana'', ''serius u yang utama''. poodahhh ! terasa macam ayat niee just untuk selamatkan diri jep kalau ada pasangan yang tak yakin dengan partner sendiri padahal kau mengada-ngada pasang 1 lagi. itu macam dah tak bersyukur. dahh ade yang sayang, dikunyah-kunyahnya perasaan pasangan sendiri !


berbanding aq nie ? kawan bolehlah.. tipulah aq kata takde kawan lelaki tuu.. tapi yang specialnya, TIADA. huhuhu. aq tak pernahlah nak menyombong. cuma aset aq yang ini telah dianugerahkan oleh ALLAH yang pada luarannya ada kurang mesra orangnya, tapi cubalah nilai dalamnya yang sentiasa ramah riangnya.


hujung minngu ade jep classmate aq pergi dating. siap tak away untuk hubby dorang lagii. huuuu, aq nie masak janganlah kataaa... tapi demi tersayang tipulahh aq tak mencubaa kann . pernah sekali aq try buat muffin untuk si dia. alhamdulillah pujian dia memuaskan hatiku.... tapi hatinya bukan milikku. fullstop


susah nak berkata-kata lagi. bisu jep mulut dengan hati ini... tahan hati yang lara... i'm DESPERATE ? 


sometimes i feel that . why ? because i need someone, a guy hold my hand. bake up me in this life. support me every time and together pray to ALLAH to give the happiness for our life. thats enough sayangg... itu yang pentingnya. seorang lelaki, seorang KHALIFAH yang mampu membimbing aq ke jalan ALLAH yang diredhai. mengajar aq erti kekuasaan ALLAH YA RAHMAN YA KARIM. dan paling utama sentiasa menjaga waktu SOLAT bersama dan mengalunkan AYAT-AYAT SUCIMU tanpa batasnya... 


insyaALLAH.



04 March 2012

pilihan hatiku : couple watch ♥

assalamualaikum :)

petang ahad yang sangat relaks buat aq walaupun kerja yang bertimbun! hehehe, tak apelah, take it slowy . hurmm, dah roomkeeping, kemas ape yang patut... and masa aq tengah iron baju kurung untuk stock seminggu, tiba-tiba terfikir sesuatu.

sejenak aq berfikir. fikir sambil iron baju . huhuhu, nasib baik tak hangus baju tuu aq buat. ngee~ tadelah, aq teringin sesuatu dari dulu. aq nak sangat barang nie. yelah, yang lama punya dah tak berfungsi, so kosong jep pergelangan tangan aq niee. jom usha usha jam couple dari brand swatch (tapi tak tahulah latest or tak ye) 


seriously, eksklusif sangat sangat jam niee :) kalau buat hantaran pun sesuai. teettt... ! siapa pulak nak kahwin nie :D takdelah. memang berkenan, yelah, pattern jam mcm nie sesuai dengan semua saiz tangan dengan disekalikan dengan apa-apa jenis pakaian. nampak sofistikated dan elegen pulak kalau pilih pattern macam niee. buat si pemakai lebih matched . nice


one set dengan pensil and notebook ! terbaik. comel sangat sangat. yang lelaki punya very very simple design nyer and perempuan nampak girly sikit. weyy, teringin nak 1 niee. black and white. padanan yang PERFECT ! huhuhu. yang nie sesuai teenagers, tengok design untk girl tuu memang unik and sweet :)


hampir gila dibuatnya bila aq ternampak design macam niee !! wow, seriously beautiful ! lebih kepada sporty, and simple. aq just jumpe 1 warna jepp, tapi memang tertawan dibuatnya. huhuhu, nampak sangat sehati jiwa bila couples pakai design yg sama. satu hati 2 jiwa. sweet ! lebih sesuai pakai masa pergi jogging. smart. :)


most interested ! hahaha, nampak macam jiwa kanak-kanak tapi inilah design yang terbaru. special sedikit untuk yang lelaki yang suka warna-warna terang. hehehe, jarangkan kalau nak tengok boy pakai warna pink, tapi lebih prefer dengan warna pink pekat disebabkan kulit warna dorang yang agak sawo matang. so memang sesuai sangat sangat. lebih padan bila yg permpuan punya ade nampak childish sikit. cute :)


ini sesuai kepada couples yang minat dengan jam 2 function. ada digital dan jarum jam :) lebih prefer yang ini kalau si pemakai nak nampak lebih style. sesuai untuk girl yang minat warna pink dan yg warna gelap utk si jejaka macho. hehehe, tapi design nie dari brand casio. brand nie melebihkan kualiti jam dari design dorang yang agak matched. tengok pun dahh tawu yang jam nie banyak function yang boleh pakai :)

so, apa pilihan korang ? mesti dah tertawan kan kan ? hehehe. insyaAllah jika ada rezeki lebih, terasa nak beli 1. yeah ! 

26 February 2012

ME

honestly boys. after what happening now.


I'm surrender and sorry to say


i'm NOT INTERESTED with you all anymore.


-heyyat ASHIYA- — in Port Dickson.