Followers

18 August 2012

malam raya

assalamualaikum sahabat.
hari ini adalah hari terakhir ramadhan untuk kali ini.
sayunya hati, hiba tak terkata !
walauun esok syawal menjelang, aku masih begini.. 
dengan sama setiap tahunnya...
bertiga yang tiada lagi sengketanya.
hanya sentiasa maaf dipinta.
enor.ibu.aku

sambil menaip, sambil itulah mengenang air mata.
tak tahu kenapa
sedih itu tidak cuma perasaan itu berbaur baur sahaja.
mendongak keluar, kiri kanan sepi terasa.
maklumlah, semuanya pulang ke desa .

aku
masih tak boleh tipu dengan perasaan ini.
sunyi
sayu
sedih
segalanya
bila lebaran tiba.
tak tahu kenapa
mungkin terkenang kisah lama
yang dahulu aku riang bersama kedua orang tua
tapi berubah segalanya
akhirnya kami berdikari atas ketentuan yang MAHA ESA
bersyukur atas rahmat-Mu 
cuma terasa masih belum ada uniknya
ada istimewanya
walaupun umurku setiap tahun berubah angkanya.
tapi semua tetap sama
tak berubah apa

kekalkanlah iman
kukuhkanlah hati
agar
semuanya aku mampu redahi
yang mampu aku tempuhi
dan
seseorang yang mampu memimpin aku
menuju 
nikmat kehidupan itu.

YA ALLAH
moga ada hari bahagia itu
yang ada terasa kasih sayang itu
yang boleh rasai kebahagiaan
setiap lebaran
yang tanpa air mata duka
hanya 
tangisan bahagia.

salam AIDILFITRI

No comments: