Followers

05 November 2012

bulan.bulan.sebulan

sebulan sahaja lagi. sebulan sebulan.
tapi terasa debarnya. report melayang entah kemana.
pensyarah entah bila nak kunjung sini.
aku pun pening, sana sini punya berita.
tapi masih tiada yang betulnya.
tempoh makin singkat
tarikh makin dekat.
semua tak dilunaskan, tak dihebahkan.
apalah
macam tak sistematik
ibarat kami ini seperti ujikaji,
hmm

permulaan tapi terasa tidak mahu diakhirkan.
bukan apa, aku bosan berada disini.
bukan dunia aku.
tapi adakala terasa tenang sahaja.
tapi bukan ini yang aku suka, 
macam mana pun hutang setahun aku belum lagi habis terlaksana.
genggaman diploma belum lagi akhirnya.
tak sabar mahu pulang ke sana.
sesahabat, sepersatuan, semusuh.
ohh aku merindui kalian.
lagipun
terasa nak cium jep setiap blok kuliah tu 
bagai tanak lepas
:D

makin senior, makin galak susahnya.
makin menduga minda.
dan mengajar aku lebih dewasa.



No comments: