Followers

09 February 2013

kehidupan

masa.
adakala kita lupa tentang kepentingannya.
terlupa tentang perkara utamanya. 
dan manusia, tak pernah sekalipun tak tepat pada masanya.

usia.
angka bukan ukuran sebenarnya.
tak semestinya luarannya nampak dewasa.
tetapi fikiran lebih mematangkan dirinya.

duapuluhsatu.
tak percaya itu angka buatku.
angka bersama-sama dengan tentera seangkatanku.
tapi tak bermakna kami sebulu.

tak duga, tak percaya.
puluhan angka itu beri seribu erti buatku
memikirkan hari-hari yg penuh berliku.
dan tak semua aku mampu tempuh

kerjaya, cita-cita, impian.
semuanya amat-amat diidamkan.
didambakan.
yang berharap sesuatu yang pasti untuk dikecap.

memori
yang selari dengan pengalaman diri
buat aku lebih berhati-hati 
untuk perbaiki segala kelemahan diri.

masa
tak duga makin hari makin lanjut kiraannya
makin tinggi angkanya
tapi tak bermakna 
aku bukan manusia tua
haha

usia
buat jiwa aku makin berkobar
buat aku lebih berjiwa
dan
buat aku lebih faham dunia sebenar
  yang penuh pancaroba.





No comments: