Followers

05 October 2012

kecekalan

Tinggal lagi dua bulan, semuanya akan selesai.
 Sediakala. Bererti dan bermakna.
 Tak perlu susah-susah kerna masa tetap lancar sentiasa. 
Takkan berhenti, takkan terhenti, sebab YANG ESA sentiasa tepati janji.
 Tak mudah dan tak susah, cuma jalankan sahaja. 
Sebab kita dipilih, bukan memilih untuk melaluinya,
 kerna kita telahpun ditetapkan sebagai umat-Nya.
Tak lekang dek hujan, tak lekang dek panas.
 Mana ada manusia tak ditimpa musibah, dan tiada yang tak terima dugaan-Nya. 
Selagi degup jantung ini bernyawa, selagi itu juga masalah tiba. 
Merobek jiwa, pedih sentiasa sehinggakan memohon pada PENCIPTA agar segera menarik nyawa. 
Ya aku tahu semua itu sia-sia cuma merasakan ini adalah yang terbaiknya. 
Bukan sengaja, tapi tak rela pinta menimbulkan dosa. 
Hari hari lalui, tak bermakna hati tak selalu disakiti. 
Cuma cari ruang buat diri.
 Permudahkan apa yang diingini dan lelapkan mata, segera memohon hati pada ILAHI.
 Ego sentiasa membara, tapi relakah aku untuk merasai derita buat sekian kalinya ?
 mohon YA ALLAH, selagi urat ini masih belum putus semuanya,
selagi darah ini belum terpercik mengalir keluar, aku sanggup. 
Aku sanggup redahi semua. Aku terimanya dengan redhanya.
Tak semua sekepala, tak semua punyai harapan yang sama
. Dan tak semua dipermudahkan oleh-Nya, hanya yang dikehendaki sahaja
. Aku tahu, aku rasai, aku melihat. 
Semuanya boneka. 
Semuanya dusta. 
Dan aku terluka.
 Gagahkan kudrat walaupun aku tahu aku tak mampu hadapinya. 
Tapi nak buat macam mana, aku rela.
 Rela segalanya.
Air mata tak bererti aku lemah, tapi perasaan geram menebal dijiwa.
 Senyuman tak bererti aku gembira, tapi semuanya sinis semata.
 aku cuba menjadi seperti yang lain tapi aku penat. 
Penat merasai sesal yang tak berakhirnya. 
Yang aku masih tidak lagi terima noktahnya.
Cuba jadi yang terbaik, dimegahi jelata,
 tapi aku tak daya untuk menjaga hati mereka. 
Aku bukan malaikat. 
Sentiasa patuhi, tanpa mengingkari. 
Bukan aku semua itu. Bukan..
Yang rapat, tetap akan tahu sebenarnya aku, yang tahu kerasnya hati aku. 
Tapi aku merasakan   
tak sepenuhnya mereka mengenaliku. 
Ya, aq tetap dengan duniaku,
 dengan airmataku. 
Dengan sandiwara wajahku. 
Sebeb aku tak mahu mereka tahu kerna aku adalah manusia ego itu. 
Cuma aku sayu, hiba, sesal, kecewa.. 
kerna aku masih lagi belum ada lagi pendengar setianya. 
Faham situasi duniaku  yang terlampau bezanya.
Aku akui, sakitnya hati.. 
pedihnya jiwa. 
Terseksanya semuanya.

 Buatkan aku terbuai-buai dengan silamnya. 
Yang aku dilahirkan ibarat menimpa malapetaka. 
Dan sekalipun aku terasa tiada bahagianya. 
Aku percaya, semuanya ada sebabnya tetapi hatiku punah kerna aku sandarannya. 
 Maaf, ya memang aku pinta,
 Cuma berikan aku ruang dijiwa untuk merasai kasih sayang dunia.

Mohon semuanya. 
Ampuni aku. 
Yakinkan aku. 
Akhiri segalanya.
Supaya aku tahu, dimana sebenarnya kasih sayang abadi itu.....

No comments: