Followers

01 October 2012

kehidupan.

Kadang kadang perkara yang tak duga, yang tak jangka selalu terjadi.. 
buat aku terasa makin jauh hati.. 
sebalnya jiwa.. 
marah tak terkata.. 
tapi sebab apa ? 
sebab aku terasa di pinggiran. Bukan yang sentiasa dibanggakan. Dan aku bukan kesayangan. 
Mudah diabaikan, terasa berjauhan. 
Yaa family selalu yang pertama, 
tapi bagiku ibarat yang kedua.

Aku bongsu, aku manja, aku ceria. 
Tapi kau tak pernah duga, 
aq racunnya dan aku hanya sandaran sahaja. 
Tak lekang air mata, tak pernah berpisah dengan pancaroba
tapi 
aku cuma tahu hanya hidup bersendirian lebih bermakna. 
Tak pernah sekalipun aku menyesal berada di dunia, 
sebab aku tahu yang PENCIPTA ada khabar gembira buat aku juga. 

Perkara yang membanggakan, 
selalu dikongsi, dihebahkan.. 
tapi aku bukan begitu.. 
disimpan, erat dan kemas. 
Tak perlu diolah, dihebah dengan banyak perkara.. 
sebab aku tiada yang istimewa.. 

Sahabat kadang kala ada suka duka dan tawa tangisnya. 
Ada yang sekepala, 
ada yang sejiwa, ada yang menjadi perosak bangsa.
 Tapi aku tak pernah berkira, 
asalkan hidup ini dapat diharungi bersama. 
Susah senang itu sentiasa bersama. 
Melainkan jiwa dah x serupa baru kita sedar ada juga yang iri hati dengan kita.

Ya aku punyai kekasih hati, 
pelembut jiwa, tenang sentiasa. 
Dia pengubat duka, dialah pengesat air mata, dan dia anugerah ALLAH. 
Aku sayangkan dia. 
Jujur. 
Dia ibarat pelita, terangi aku dikala gelap. 
Mengajar aku erti kesabaran. 
Tongkatku pabila rebah.
 Dia segalanya. 
Maafkan aku ya sayang, 
aku selalu dengan duniaku. 
Dengan tanggapan sendiriku. 
Hidup dalam emosiku. 
Bukan niatku untuk berahsia, 
Cuma aku tak mahu kau susah hati kerana aku.
Maka, aku cuba yang terbaik di dunia ini, 
dengan semangat baru. 
Cuba harunginya tanpa rasa hati retak seribu. 
Aku tahu, indahnya kelak. Indahnya sebuah kenyataan. 
INSHA ALLAH 


No comments: