Followers

25 June 2013

New Semester

first day kuliah sesi jun 2013, aku menghadirkan diri dalam kelas subjek malaysian taxation 1 yang merupakn subjek yg aq dikehendaki mengulang modul. Alhamdulillah dapat lecturer yang lain. budak dalam kelas pun so far okey je. 
siap tanya 
'akak sem 6 ke ? exstant ke repeat ?'
aku pun jawablah repeat. tapi budak budak okey je. tak buat muka. lecturer pun okey. siap petang tadi mesej aku bila nak daftar modul kelas dia. 
aku juz bagitahu yg aku tunggu permission dari ketua jabatan untuk aku tambah jam kredit.
mekaseh puan sebab remind saya
:)
kelas seterusnya batal sebab pengarah arahkan poli tutup.
jerebu naik mendadak lagi. tapi kiteorang boleh relaks lagi sampai siap pergi pekan jalan-jalan.
hahahaha
petang lepas tu first meeting aku as a president PRS sesi jun 2013.
tanggungjawab yang amat-amat berat.
sem nie aku sebagai naib pengarah program bagi khidmat komuniti.
Insha Allah aku berharap semua berjalan lancar.
go heyyat go !

esok kelas pagi macam biasa. jadual memang teramat pack. Alhamdulillah, even pack sekalipun, aku dapat grab semua sekali dalam 1 jadual. cuma memang tough lah.
dengan lunch hour aku kena tarik, then meeting dengan program.
dugaan buat aku sem nie.
Alhamdulillah budak budak umah yang sangat sangat memahami.
siap tolong clean up bilik. hantarkan aku pergi meeting. pinjam motor dari budak prs utk beli makanan.
mereka sangat sangat membantu aku.
Allah kan pernah berfirman, siapa lagi bukan diri sendiri yang ubahkan nasib sendiri.
aku tak berjanji, tapi aku berharap semester ini jadi semester terakhir aku.
fokus, tepati, dan target.
aku tak mengharapkan yang tertinggi.
tapi aku mencabar diri supaya aq buat lebih dari kemampuan aku.
Insha Allah.

so far semua okey. tak ada masalah. kawan, life semua boleh handle. tak gusar. aku rasa aku bahagia. even aku tak berpasangan, tapi aku berkawan. memang aku tak mudah nak terima orang baru. even aku kenal dah lama pun still tak masuk jugak dgn aku. 
Alhamdulillah yang sekarang nie okey sahaja.
tak membebankan dan sangat mematangkan. baru lagi tapi cara dia dengan cara aku lebih kurang. tak memaksa, tak gopoh. steady. 
pernah timbul nak kukuhkan hubungan tapi aku tahu dia mungkin mencari masa nak tentukan.
biarlah. jodoh aku tak tolak tapi biarlah betul-betul benar.
asal ade wifi jiran sebelah, boleh je aq reply wechat dia. kalau tak dulu hari hari dok beli internet mobile. hahaha

yang penting satu je aku kena ingat. gapai cita-cita aku. dahulukan kehidupan aku. masa depan aku. biarlah aku rugi dari merasai alam percintaan yang tiada ikatan sah kerana alam rumah tanggalah yang lebih indah dirasai hingga ke akhir hayat. 

kan kan.
welcome home new semester ! 
gudluck heyyat. 

:)


No comments: