Followers

06 October 2015

Open Interview

Allah, finally result rayuan pun dah keluar. dengan bangganya tak dapat jugak. huhu betul, result yg baik tak menentukan rezeki. yes betul result aku tebar memana senang je tapi kenapa tak dapat? belum ada rezeki. or rezeki tu datang cara lain. betulkan? tapi niat tetap ada. tipulah tak sebak. menangis kot. semua member kata kenapa tak dapat ke or tak cukup dokumen ke aku nie belum ada rezeki. entahlah.

dalam bulan september je aku dah cuti 3 hari. sebab ape? pergi open interview lah pergi setelkan ptptn aku lah. semua aku pegi try. first interview aku Ambank. pergh sakit hati tu ya. masuk tak masuk je dekat reception. sakit hati dibuatnya. kata tak cukup experiance. takpe, kalau adab takde, buat ape nak stay lelama. baik aku cari kerja lain. pusing pusing kl hantar resume kat BSN, OCBC dengan bank muamalat. so far masa nak drop resume semua okey. sampai bengkak kaki dibuatnye. masa nak balik seremban, dapat call dari Lazada untuk interview. dah pukul 5 time tu. takdelah nak pegi subang jaya tu.

so plan date 1 oct lepas. haritulah pegi interview dekat Lazada dengan open interview yang lain. Alhamdulillah dekwan banyak tolong. dari tak dapat stay semalam, dia carikan hotel bajet. tinggal semalam. pagi tu ingatkan ikut dia pergi kerja ke hape. 2 pagi mesej aku kata esok dia ambil aku kat hotel pukul 9.30 pagi. pelik pulak aku nie. esok pagi tu masa breakfast dia kata mc. pun bole dekwan nie. lepas dia hantar pegi interview, so dia stay dalam kereta bagi tak kantoi. hahaha tak sampai sejam pun interview aku. perghh dekwan pun gelak besar tapi aku rasa better interview. yang tukang interview pun concern dengan background kerja aku sebelum nie. sampaikan dorang risau nak hire aku sebab experiance aku tinggi untuk position yang aku apply nie. kemain risau dapat ke tak.

datang idea gila pegi open interview dekat dominos shah alam. dekwan lah kate pergi je try tengok basic dia camne. rendah sehhhhh! geram pulak den melayan sampai ade test speaking lah grammer lah alih alih gaji ciput je. hmm takpe aihhh. so dekwan drop aku kat asia jaya then terus ke sogo. dah nak pukul 2 baik pegi lunch dulu meh. dah setel makan then terus ke cimb HQ kat sebelah sogo tu je. naik tingkat 18 terus regist interview. proses dia agak mencabar. kena buat essay lagi kau. basic salary nak tengok, nasib aku dah siap siap print KWSP aku untuk evidence.

hampir sejam jugak tunggu turn. adelah berbual dengan candidates lain. ade yang fresh graduate diploma, yang sebaya makcik den pun ade. short skirt pun ada. yelah cuba nasib. kalau drop resume je bila nak dipanggil interview, dengan ada open interview nie bole 'jual' diri kan? yang tukang interview so far okey, melayu lelaki. ingatkan cina bukit mane entah. ahahaha tapi speaking berhabuk. everything aku story pasal background kerja aku so far dia pun good listener and concern dengan story aku. tapi yang aku interview nie dia kata untuk branch baru di damansara. aisehh nak duduk sana lagi ke? T__T

so tunggu feedback dari cimb dengan lazada. Insha Allah kalau rezeki nak bekerja tu ada Alhamdulillah.
Next target?
UniKL

No comments: