Followers

05 April 2013

terkena vs balasan

satu satu datang.
satu satu dibangkitkan.
dan 
satu satu timbul puncanya.
aku dah tak tahu nak buat apa
nak cakap macam mana
terasa apa lagi yang nak diduga.
jujur aku pasrah saja.

mood memang lari kalau mula ditanya.
hati nie sakit kalau ada penyebabnya.
tapi aku tak tahu 
kenapa aku yang mangsa.

aku percaya.
dugaan mungkin.
ataupun balasan mungkin.
aku akur. 
aku terima.
tapi aku tak kuat seperti yang mereka jangka.
aku bukan penyelesai yang kau rasa.
sebab aku dah terlampau 'biasa' terkena'.
kau faham kan ?

aku cuba tak mahu ingat.
takkan cuba
takkan mahu rasa buat kali kedua.
sebab aku tahu yang aku akan kecewa.
kecewa dengan dunia.
sebab aku masih belum berpeluang.
rasa bahagia.

adakala aku senyum. 
ketawa
sampai kau sangka aku dah lupa hal lama.
ya
hal lama. 
tapi sekali terlintas
aku terasa kebahnya.
tunggu rebah sebenarnya.

aku rasa
kau tahu apa yang aq tak tahu
yang mungkin disebalik hal ini
mana tahu
tak semua hal itu boleh didedahkan.
yang sebab atau puncanya.
tapelah
asalkan ada hikmah.
dan mungkin ada kebenarannya.
mungkin.

buat apa nak kenang hal lama. 
kau sendiri dah tak peduli
dan takkan aku ungkit.

mekasih sebab kau pernah sayang aku.
mekasih sebab ada jugak memori dalam hidup aku.
dan 
mekasih jugak sebab kau buang aku.



No comments: