Followers

01 May 2013

pendirian.

kadang kadang kita terlepas pandang.
tentang sesuatu yang kita tak aggap perkara itu penting buat kita.
tapi kita berusaha mencari yang terbaik, sedangkan semua tu ada di depan mata.
cuma hati kita gelap
dalam menilai apa yang ada 
dihadapan kita.

aku termenung. 
memikirkan.
setiap langkah yang aku lakukan.
setiap nafas yang aku rasakan.
aku tahu ada yang aku silap dalam menilai kenyataan.
tapi adakala akal yang waras 
yang buat aku masih terbuai-buai

aku pernah kecewa.
bukan sekali
bahkan berulang kali.
bukan namanya kehidupan jika sekalipun hidup ini tak berlaku penindasan.
tapi disebabkan aku tak fikirkan kekuasaan
aku hanya mampu mendiamkan.

mungkin adakala kawalan diri tak mampu nak selesaikan apa apa.
dengan percakapan pun takkan ubah apa apa.
tapi aku tahu yang kita masih punya masa utk huraikannya.
selesaikan dengan segeranya.


No comments: