Followers

28 October 2015

Alhamdulillah!


jujurlah, hati aku sebenarnya macam nak gugur tengok result nie. yelah ade certain orang mesti cakap apedehal. ipts senang je dapat. kau banyak duit takpelah nk further kat private. ehh mampu ke? tapi aku tak fikir semua tu actually. aku dok fikir kos yang aku bakal tempuh. 

bachelor in accounting...

gila tak mengidam kos nie since further diploma. yang betul diidamkan! bila duduk diam2 dalam bilik. selak satu satu borang permohonan, sebak je rasa. borang dah isi semua dah tinggal tunggu next step 6 nov nie punya payment. lama aku diam. perhati je kertas tu sampai otak aku berlegar dok pikir. betul ke ini pilihan yang aku nak? iyelah orang kata biaselah pindah pindah kerja tu. tapi kali nie aku pilih untuk teruskan perjuangan aku pulak. 

umur 24 tahun plus dengan 3 tahun pengajian if dapat transfer credit. bukan aku belah bahagi nak sambung ke tak. cuma aura belajar nie lain macam. yelah standart lah dpt result further, ape nak goyang. hahaha seriously this is accounting. tough course. kos yang memang menempah maut kalau tak sungguh. hari hari dok kira itu ini tapi bukan duit sendiri. hahaha. tapi nak label sebagai account student, gemuruh wey!



dalam masa lebih 2 bulan nie banyak benda aku nak kena prepare. kalau sekarang, bulan bulan kerja dapat gaji. even gaji tak berjoli sangat, balik umah makan dah ready. weekend boleh landing. bukak rekod client bukan bukak buku nak study. kot otak dah berkarat kan.tapi bila dah study nanti semua nak kena fikir. kalau lulus loan mara, Alhamdulillah. memang nak lari dari ptptn pun. tanak dah buat lagi.

just fokus je hayati our mission. even kau dapat interview bsn ke company memane, better hold tu hajat tu sampai dapat degree. memang rezeki Allah tak tentukan ikut level hamba Dia. tapi tanam dalam hati, ada rezeki untuk hamba Dia yang menuntu ilmu. duit boleh cari, pelajaran siapa nak bagi?

even aku sambung study nie depends on duit aku sendiri and pertolongan akak aku and mara (if lulus Insha Allah), berkat doa ibu yang dah memang sokong untuk aku futher, soal dia tak suka aku nak benti kerja ke dah takde. ada ibu cakap sekali tu,

dulu adik blaja adelah duit kebajikan tu bagi belanja tapi kan dah tak dapat lagi, takpe nanti ade duit lebih ibu bagi belanja ea...

berair mata aku wey. huhu sedih. yelah since akak aku ngan aku dah kerja, ibu dah tak dapat elaun dari kebajikan masyarakat and kitorang yang bagi ibu duit bulan2. so far Alhamdulillah cukup belanja tapi nanti aku dah resign, tak dapat nak mengulur lagi. just dalam hati aku, aku tanak susahkan ibu even aku sambung blaja lagi. 

kalau dulu ayah ada, bila call ayah cakap nak duit sikit buat belanja makan, ayah kata nanti ayah masukkan duit ya. even sebenarnya aku renggang betul ngan ayah aku. tapi since aku study poli, ape mintak semua dapat. bukan nak susahkan dia tapi maybe time tu dia nak tolong anak dia kan. call pagi cakap nak duit, ingatkan esok baru masukkan ke ape tapi petang dah call aku balik kata dah masukkan seringgit. aku dahla lurus, yeke takpelah berapa pun then aku cakap mekaseh then borak2 kejap. dengan ayah nie aku terasa cam orang luar tapi aku try adaptkan yang dia ayah aku. pegi atm nak tengok brapa je ade, pup rm100 ayah masukkan. sebak kejap T_T

kuatkan hati je kan? susah mana pun belajar tu, untuk masa depan. yang penting niat kau nak belajar and ubah nasib keluarga kau. Allah tu Maha penyayang, setiap rezeki tu ada even sikit pun tapi itu yang lagi bererti. Allahu.

so azam tahun baru? ehh macam awal sangat je hihi.

selamat menjadi mahasiswa hayati. Insha Allah!



No comments: